|
Post by Puoluesihteeri on Feb 5, 2007 14:06:31 GMT 2
Jossain mainitaan että saksalaiset voisivat laukaista V3-raketilla ydinpommin suoraan euroopasta USAan. Oikeasti V3 ei ollut ballistinen ohjus, eikä ohjus ollenkaan vaan supertykki. Ks. fi.wikipedia.org/wiki/V3Supertykkiä ei Valtakunnan maailmassa koskaan rakennettu. Sen sijaan A9/A10 -mannertenvälinen ohjus sai itselleen "Kostoase 3" -lempinimen. www.astronautix.com/lvs/a9a10.htm
|
|
|
Post by Puoluesihteeri on Feb 5, 2007 14:09:24 GMT 2
Kolmikko Speer, Lammers ja Göbbels tuntuvat aika epätodennäköisiltä seuraajilta. Lammersilla ja Göbbelsillä on takanaan vain osa puolueen tuesta, joka ei kriisiaikoina tarkoita käytännössä mitään. Speerin on täytynyt saada OKH:n poliittisesti arkoja kenraaleja puolelleen, vaikka en usko hänen taas kaivanneen ainakaan Lammersia samaan kelkkaan. SS:ltä on täytynyt tulla jonkinlaista sivustatukea (hra Epäilyksen pitäessä lankoja käsissään?). Parempia ehdotuksia? Hitlerin jälkeisia kabinetteja on todella vaikea pohtia. Huolellisesti punnittua ja objektiivista tietoa monista avainhenkilöistä on todella vaikea saada. Itse olen lähtenyt oletuksesta että Speer saisi puhuttua OKH:n vanhat heput puolelleen, ja triuviraatti muistuttaisi todennäköisesti sisäiseltä dynamiikaltaan ja keskinäiseltä inholtaan Rooman 1. tai 2. triumviraattia.
|
|
|
Post by Puoluesihteeri on Feb 5, 2007 14:11:25 GMT 2
Tämä on lähinnä kysymys eikä virhe mutta tuolla Euroopan kartassa lukee että Latviassa on 48% isovenäläinen vähemmistö. Mistä tälläinen vähemmistö on tullut? Tietääkseni Latvian nykyinen 54% isovenäläinen "vähemmistö" syntyi Neuvosto-aikana tehtyjen pakkoväestönsiirtojen takia, mutta miten Valtakunnan historiassa Latviassa asuisi noin paljon venäläisiä? Se on vaihtoehtohistoriallista ironiaa: Ostlandin rajoja vedettäessä Latviaan ja Eestiin liitettiin laajoja venäläisalueita, ja käytännön syistä väestönsiirtoja ei voitu toteuttaa täydellisesti.
|
|
|
Post by achtung on Feb 5, 2007 22:17:30 GMT 2
Kolmikko Speer, Lammers ja Göbbels tuntuvat aika epätodennäköisiltä seuraajilta. Lammersilla ja Göbbelsillä on takanaan vain osa puolueen tuesta, joka ei kriisiaikoina tarkoita käytännössä mitään. Speerin on täytynyt saada OKH:n poliittisesti arkoja kenraaleja puolelleen, vaikka en usko hänen taas kaivanneen ainakaan Lammersia samaan kelkkaan. SS:ltä on täytynyt tulla jonkinlaista sivustatukea (hra Epäilyksen pitäessä lankoja käsissään?). Parempia ehdotuksia? Hitlerin jälkeisia kabinetteja on todella vaikea pohtia. Huolellisesti punnittua ja objektiivista tietoa monista avainhenkilöistä on todella vaikea saada. Itse olen lähtenyt oletuksesta että Speer saisi puhuttua OKH:n vanhat heput puolelleen, ja triuviraatti muistuttaisi todennäköisesti sisäiseltä dynamiikaltaan ja keskinäiseltä inholtaan Rooman 1. tai 2. triumviraattia. Mikäli Wikipediaan on uskominen niin sen mukaan Speerin valta oli täysin riippuvainen siitä mitä Hitler ajatteli hänestä. Itse uskoisin jos joku natsipuolueen viskaaleista saisi Keitelin puolellensa, joka pystyisi taivuttelemaan kenraalit mahdollisen valtakoplan puolelle. Keitel toimisi tässä tapauksena vain kumileimasimena. Myös mahdollinen Rf-SS olisi hyvä saada puolelleen.
|
|
tonttu
Dienstleiter
|
Post by tonttu on Feb 25, 2007 14:33:43 GMT 2
Voisi olla että uudeksi johtajaksi nousisi joku kokonaan uusi eikä yksikään vanhan kaartin natseista. Samoin kuin Hrustsov oli stalinin pilkkaama ukrainalainen (vaikka olikin kyllä isovenäläinen) jonka isä aurinkoinen pakotti tanssimaan ripaskaa politbyroon edessä. Ehkä saksassakin nousisi valtaan joku aatun vanha hiljainen työhevonen.. Tämä taas kuulostaakin Rudolf Hessistä mutta jos se on kerran keulakuvamainen Mikhail Kalinin niin taustavoimia on vaikea arvuutella. Miksei Hess voisi koota itselleen todellista valtaa. Voisihan se sitten vaikka jaakaa sitä muille niinkuin Hrustsovkin teki ja demokratisoi tal.pol. järjestelmää. (tulipa aika tajunnanvirtaa mutta jos tajuatte niin kuitatkaa)
|
|
|
Post by achtung on Feb 25, 2007 15:30:27 GMT 2
Hrustsev/Hruštšov/Hrustsov/Хрущёв oli varsinainen yllätys, Berija oletti itsestään uutta johtajaa, mutta ei hänestä ollut mihinkään ilman Stalinia(tilanne on yllättävän samankaltainen Hitlerin ja Himmlerin kanssa). Kuolikohan Hitler samaan tyylin kuin toveri Stalin? Seuraajat estivät Hitleriltä avun? Toisaalta Hitlerin lähipiiri piti Hitleriä puolijumalan ja syvästi kunnioittivat häntä, kun Stalin "ystävät" pelkäsivät Stalinia, kun kenestä tahansa saattoi yhdessä illassa muuttua hyvästä juomakaverista pahin vastavallankumouksellinen trotskilaispiru.
Hess tuskin saisi mitää todellista valtaa, kun hänellä ei koskaan ollut sitä eikä hänellä ollut siihen mitään intohimoa. Hän vain oli uskollisesti kulkenut Johtajansa perässä kaikialle, kun muut olivat hylänneet hänet, mutta kun Hitler pääsi valtaan alkoi kaikenlaisia kiipijöitä nousta Hitlerin lähipiiriin ja Hess pelattiin nopeasti pois reaalipolitiikasta ja hänelle jäi vain kunnianosotuksena v. 1933 hallituksesta paikan salkuttomana ministeriä eikä hänellä siinä virassa ollut mitään valtaa. Hessiltä myös puuttui suhteet, kun oli ollut (Valtakunnan maailmassa) liki 20v(1933(?)-1951) ulkona Puolueen kuvioista, että hän olisi voinut luoda Führerinä jonkinlaista valtaa itselleen.
|
|
pezo
Oberhelfer
|
Post by pezo on Feb 25, 2007 21:10:33 GMT 2
Suur-Suomen armeijan sivulla ja sieltä SS-jägerdivision, SS-panzerjäger regiment kuvassa on sellainen virhe että NL:n valmistetta oleva T72 ja BMB 1 tai 2. Samoin melkein joka kuvassa on virheitä, mm. Uralin alustalle tehtyjä ponttoonisilta ja normaali kuorma auto ja sergei IT tykki ja paljon muita virheitä, olettaen että UE:n puolustusteollisuus olisi tehnyt ihan oman näköisiä kalustoja. Vaikka tässä historiassa tuskin NL tekisi mitään kalustoa.
|
|
|
Post by Doktor Schmidt on Mar 30, 2007 21:06:59 GMT 2
Hei, mikä vika asetuksissa on, kun postieni lukumäärä ei kasva lainkaan? Tahdon ylennyksen, Donnerwetter!
|
|
|
Post by Puoluesihteeri on Mar 30, 2007 21:41:32 GMT 2
Hm, säädin juuri lisää arvoasteita taulukkoon. Kuseekohan systeemi jossain? Minulla ainakin lukumäärä nousee.
|
|
tonttu
Dienstleiter
|
Post by tonttu on Mar 31, 2007 9:47:42 GMT 2
Hm, säädin juuri lisää arvoasteita taulukkoon. Kuseekohan systeemi jossain? Minulla ainakin lukumäärä nousee. Tätä kirjoitettaessa minulla on 381 postia. Johonkin katosi kyllä yksi tähti, mutta se ei liene virhe... Arvoni on Gemeinschaftzleiter EDIT: Postaamisen jälkeen minulla on nyt 382 postia eli en huomaa sen "kusevan"
|
|
|
Post by Doktor Schmidt on Mar 31, 2007 14:31:14 GMT 2
Hm, säädin juuri lisää arvoasteita taulukkoon. Kuseekohan systeemi jossain? Minulla ainakin lukumäärä nousee. Scheisse, das stimmt!
|
|
|
Post by achtung on Apr 3, 2007 18:40:37 GMT 2
|
|
budenmeyer
Haupteinsatzleiter
Siedlungsmarken an der vordersten Front des deutschen Volkstums gegen?ber dem Russen- und Asiatentum
|
Post by budenmeyer on Apr 3, 2007 19:09:27 GMT 2
Welthauptstadt Germania. Siis Haupt eli pää ja Stadt eli kaupunki. Lisäksi Pietarin nimi on kirjoitettu sivustolla väärin. Se on Sankt Petersburg tai sitten pelkkä Petersburg, jos Sankt halutaan jättää pois.
|
|
|
Post by Puoluesihteeri on Apr 5, 2007 12:59:57 GMT 2
Welthauptstadt Germania. Lisäksi Pietarin nimi on kirjoitettu sivustolla väärin. Se on Sankt Petersburg tai sitten pelkkä Petersburg, jos Sankt halutaan jättää pois. Kijrotusvihreitä, perkle!
|
|
budenmeyer
Haupteinsatzleiter
Siedlungsmarken an der vordersten Front des deutschen Volkstums gegen?ber dem Russen- und Asiatentum
|
Post by budenmeyer on Apr 18, 2007 22:38:47 GMT 2
Ei, vaan Memelin liittäminen valtakuntaan.
Kun Saksa voitti sodan, tätä ei sitten tapahtunut:
|
|