tonttu
Dienstleiter
|
Post by tonttu on May 4, 2007 17:29:03 GMT 2
Tietysti käännöksessäni voi olla virheitä, mutta kiinalaiset ainakin ovat ihan varmistettuja. Hävettää vähän myöntää kaiken sen jankuttamisen jälkeen . Mutta mitä armeenialaisiin tulee, niin tässä oli kyllä mun virheeni. En huomannut sarakkeiden vilinässä heitä, mutta tässä ovat luvut: Miehiä: 4972 Naisia: 3936 Yhteensä: 8908 Kasakoitakin löytyy, noin 400... Mutta tämä saattaa selittäytyä sillä että kasakathan eivät varsinaisesti ole mikään kansallinen tai kielellinen ryhmä, vaan suurin "kasakoista" on varmaan pistetty ukrainalaiset ja venäläiset sarakkeisiin. Mutta minä en ole väärää taulukoa katsonut, vaikka se väkisinkin tulee mieleen. Северо-Кавказский край tarkoittaa Pohjois-Kaukasialaista aluetta, ja näin helppoa venäjää en minäkään voi tulkita väärin! Voipi tietysti olla että itse sivuston jutuissa on jokin virhe, siten että pudotusvalikon jokin kohta ohjaa vahingossa jonnekin muualle. Kiinalaiset voivat olla kauppiaita, muuten. Sillä voisi selittyä miesten ja naisten valtava ero.
|
|
tonttu
Dienstleiter
|
Post by tonttu on Jun 4, 2007 20:29:14 GMT 2
Funteerasin vähän noita kansallisuuksia ja tuli mieleen, että kyllä toi valikko varmaan ihan oikein on, tulihan suomeenkin kaukoidästä väkeä linnoitustöitä tekemään, ja eihän 2000 kiinalaista niin paljon ole kymmenien miljoonien asukkaiden alueella. Jos CCCP sattuu tämän lukemaan, hän voisi ottaa selvää vähäsen, kun sitä venäjää osaa.
Mutta mutta, mietiskelin vähän ja luulen että pari haamukansallisuutta menee seuraavasti: "Karapapahi" = Karakalpakki "Leningradin suomalaiset" = Inkeriläisiä, ei siis sama kuin Inkerikot Suomalaiset = "oikeat" suomalaiset.
Voisiko mennä tätä rataa?
|
|
|
Post by sambrasa on Sept 2, 2007 19:01:58 GMT 2
inkeriläiset ja inkerikot ovat 2 eri kansanryhmää. Inkeriläiset eli inkerinsuomalaiset ovat Suomesta 1600-1700-luvuilla alueelle siirtynyt luterilaiset hämäläiset ja savolaiset. Inkerikot ovat alueen alkuperäinen, suomensukuinen mutta ortodoksinen väestö. Siitä Kaukasiasta: jos Turkki oli maailmansodassa Saksan liittolainen, olisiko kaukaa haettu että Azerbaidjan liitettäisiin Turkkiin, väestöhän on käytännössä turkkilaista (=ei pelkästään turkinsukuinen).
|
|
tonttu
Dienstleiter
|
Post by tonttu on Sept 3, 2007 14:43:55 GMT 2
inkeriläiset ja inkerikot ovat 2 eri kansanryhmää. Öh. Tiedän. Myös taulukossahan tämä onkin huomioitu. Siitä Kaukasiasta: jos Turkki oli maailmansodassa Saksan liittolainen, olisiko kaukaa haettu että Azerbaidjan liitettäisiin Turkkiin, väestöhän on käytännössä turkkilaista (=ei pelkästään turkinsukuinen). Paitsi että välissä on Armenia ja Persia. Ja tuskin Turkille annettaisiin mitään sellaista öljypottia kuin Baku.
|
|